OMIC

QUÈ ÉS l’OMIC de Roda de Berà?

  • 1. És un servei municipal d’atenció directa i gratuïta que depèn de la Regidoria de Comerç de l’Ajuntament de Roda de Berà .
  • 2. El seu objectiu és informar i assessorar la ciutadania de Roda de Berà sobre qualsevol qüestió o problemàtica que com a consumidors pugui afectar-los.

QUÈ FA l’OMIC de Roda de Berà?

  • 1. Informació i orientació als consumidor sobre els drets del consumidor o usuari.
  • 2. Assessorament tècnic en consultes i reclamacions sobre qualsevol assumpte de consum.
  • 3. Tramitació de denúncies i reclamacions davant els organismes administratius competents en aquesta matèria.
  • 4. Mediació entre les parts per a la resolució de les reclamacions, intentant que empresa/establiment i usuari arribin a un acord amistós, aconseguint-se una solució pràctica, ràpida i efectiva per ambdues parts.
  • 5. Promoció de les mesures necessàries per evitar situacions d’indefensió dels consumidors, a través de la sensibilització, l’educació i la formació en matèria de consum.

QUI S’hi pot adreçar?

Per a obtenir informació i assessorament s’hi pot adreçar qualsevol ciutadà que tinguin qualsevol qüestió o problemàtica que com a consumidors pugui afectar-los.

QUI Pot reclamar a l’OMIC?

El codi de consum de Catalunya estableix quin és el concepte de consumidor, determina que ho són les persones físiques o jurídiques que adquireixin alguna cosa o utilitzin algun servei com a consumidors finals, per al seu propi consum, utilització, profit o despesa. SI POT RECLAMAR SI COMPRA UN LLIBRE PER LLEGIR-LO, UNA RENTADORA PER RENTAR LA SEVA ROBA Per tant, qui no pot reclamar a l´OMIC? No poden reclamar els que no actuen com a consumidors finals i adquireixen qualsevol producte o utilitzen algun servei per produir altres béns o productes o per tornar a vendre'ls, integrant-los en processos de comercialització a tercers. NO POT RECLAMAR SI COMPRA UN LLIBRE A L’EDITOR PER VENDRE'L A LA SEVA LLIBRERIA O ADQUIREIX RENTADORES PER AL SEU NEGOCI DE TINTORERIA

QUINS són els drets dels consumidors?

  • 1. DRET D’INFORMACIÓ Si té algun dubte quan va a comprar un producte o utilitzar un servei, primer informi's. A l'OMIC l’assessoren i informen sobre tots els temes relacionats amb el consum.
  • 2. DRET A LA PROTECCIÓ DE LA SALUT I SEGURETAT Els productes i serveis destinats al consum no han de comportar un perill per a la salut i la seguretat física de qui els consumeix o utilitza. Un aliment en mal estat o un local massa ple comporten riscos. No els assumeixi i denunciï'ls.
  • 3. DRET A LA PROTECCIÓ DELS INTERESSOS ECONÒMICS I SOCIALS Abans de comprar un producte o utilitzar un servei, té el dret a saber quant li costaran els articles exposats per a la venda. Aquests han tenir el preu exhibit de cara al públic; a més, sempre que sol·liciti un servei demani primer un pressupost. I no s'oblidi sempre de demanar factura o tiquet de compra.
  • 4. DRET A LA INDEMNITZACIÓ PER DANYS I PERJUDICIS Si no està d’acord amb el que ha comprat o creu que l’han enganyat, RECLAMI. L'OMIC l’ajuda a canalitzar les seves reclamacions, fomentant la solució dialogada i amistosa dels conflictes, usant la mediació o la via de l'arbitratge, quan les parts implicades així ho acceptin.
  • 5. DRET A LA PROTECCIÓ EN SITUACIONS D'INFERIORITAT O INDEFENSIÓ És per això que les administracions públiques redacten normatives que regulen la problemàtica dels drets dels consumidors i usuaris des del punt de vista d'aquests últims i no des del punt de vista de les empreses, ja que consideren que les empreses estan en una situació d'avantatge i és als consumidors a qui s´ha de protegir.
  • 6. DRET A LA PARTICIPACIÓ I REPRESENTACIÓ Els consumidors tenen dret a participar, ser consultats i representats a través de les associacions de consumidors, en tots els assumptes relacionats amb el consum. Aquestes associacions, a més, serveixen de canalitzadores de l'exercici dels drets individuals i col·lectius dels consumidors.

EN QUINES qüestions em poden ajudar?

  • Quina garantia té actualment una reparació?
  • Cada quant temps he de fer la revisió del gas? Tinc l'obligació de deixar passar al revisor del gas?
  • Què he de fer si a la factura del telèfon em trobo trucades al 806, 807, etc?
  • He comprat un producte. Quina garantia tinc?
  • En període de rebaixes un establiment em pot negar pagar en targeta de crèdit?
  • Puc retornar un producte que vaig comprar per Internet?
  • Vull fer-me un tatuatge i un piercing. Quines són les normes sanitàries que ha de complir l’establiment?
  • Pot l’agència de viatges modificar el preu del viatge que em va dir inicialment?
  • Va haver un canvi de tensió i se m'ha espatllat l'ordinador. Què haig de fer perquè m'indemnitzin?
  • Vull donar de baixa el servei de telefonia que tinc contractat però em segueixen arribant factures. Puc reclamar? Com puc fer perquè em donin de baixa?
  • Quin termini tinc per a comunicar-li a la meva companyia asseguradora un sinistre?
  • He agafat un taxi i no estic d'acord amb el trajecte que ha realitzat el conductor. Puc exigir-li fulls de reclamació al propi taxista?
  • Vaig portar el cotxe al taller i vaig demanar pressupost però la reparació em sembla massa cara. Ara em diuen que haig de pagar el pressupost. He de pagar-lo encara que decideixi que no m'ho arreglin?

Horari i contacte

  • Pagina Web per posar una reclamació, denuncia, queixa o consulta de consum: Consultes i Reclamacions
  • Telèfon (temporalment habilitat) a Tarragona per assessorament en temes Únicament de Consum 634697460 de 08h a 14h de dilluns a divendres (és normal que comuniqui o salti el contestador donat que és l’únic telèfon i son moltes les persones consumidores que truquen durant el dia)
  • Únicament en casos d’expedients que ho requereixen es dona cita prèvia presencial a:
    Secció de Consum a Tarragona
    C/ Pompeu fabra, 1 Baixos | Tarragona 43004
    Tel. 977 251733 | Fax. 977 920133